Bootcamp: trainen in de buitenlucht

FacebookTwitterWhatsAppEmail

HBC Gymnastics presenteert Bootcamp. Ook wel: trainen in de buitenlucht. Wat doe je zoals bij het onderdeel Bootcamp?

Bij de Evenaar verzamelen (in de zomertijd kan dat ook in Groenendaal, Park Meermond of op het strand), dan in looppas naar het speelveldje of de parkeerplaats bij de Leidsevaart voor een warming up. Hierbij worden je spieren wakker geschud door een paar rondjes rennen met lichte oefeningen. Als de spieren wakker zijn komt het betere werk. Onderlinge gezellige onderonsjes worden abrupt beeindigd. De benen, buik en rug, armen en schouders worden geteisterd door oefeningen als burpee, squad, plank, push-up, dip, mountain-climbers, jumping jacks, etc.

Afwisselend in groepjes, duo’s of alleen, al dan niet met hulpmiddelen als kettlebels, ladders, springtouw, gewichtsbal en/of matjes. Heb je dat doorstaan en is het uur om, dan volgt de cooling down, het rekken en strekken om de geschrokken spieren weer te laten ontspannen. Maar wat betekenen al die klinkende namen voor die oefeningen?

Plank: leunen op je onderarmen en tenen, met rechte rug. Lunge: een grote stap naar voren, andere been met knie bijna op de grond. Mountain climbers: handen op stoeprand, rug gestrekt, om en om knieen naar de borst. Squat: zitten, maar dan zonder stoel. Push up: opdrukken. Dip: handen achter je rug op een bankzitting en je dan langzaam laten zakken. Er zijn vele variaties op de oefeningen en dat heeft weer te maken met het humeur (of de humor) van de trainster.

In het begin heb je uiteraard last van spierpijn maar na een paar trainingen wen je eraan. Je krijgt er gegarandeerd energie van en het doet wonderen voor je conditie. En de buitenlucht? In elk jaargetijde en elk weertype (behalve bij code rood) gaat de training door. Elke maandagavond of donderdagavond kun je mee bootcampen van 19.00-20.00 uur. Info: www.HBCGymnastics.nl